8 ігор з дітьми для підвищення «психологічного імунітету»
від Світлани Ройз
☀ Ниткою
або шарфом навколо дитини на підлозі викладаємо коло. Дитина стоїть в центрі.
Коло таке, щоб дитина могла витягнутою рукою дотягнутися до його «кордонів».
Представляємо, що саме коло - кордони - це символ імунітету дитини,
«психологічного і фізичного». Кидаємо в дитину подушки з різними добрими і не
дуже добрими словами та «вірусами». За принципом гри «їстівне-неїстівне» -
Дитина долоньками і ногами відбиває те, що не хоче, щоб було в цьому колі (на
її «внутрішній території»). І приймає, кладе біля себе те, що для неї
комфортно. Цю гру я використовувала з дітьми, з якими ми працювали над реакцією
на вербальну агресію (обзивання). І з часто хворіючими дітьми. Вони виштовхували
за коло - кашель, нежить та ін. Якщо раптом подушка випадково виявиться
всередині кола - дитина швидко її може викинути ногою або рукою.
☀ Беремо
губку для миття посуду або мочалку. Трохи офарбовуємо акварельною фарбою або
проводимо по будь-якій поверхні. Звертаємо увагу дитини на те, що губка брудна.
У ванній даємо дитині в руки і просимо, щоб вона під проточною водою вимила цю
губку. Примовляючи - так і моє тіло очищається. (Так ми супроводжували
лікування дітей з інтоксикаціями, алергією)
☀ Запитуємо
у дитини - який, на її думку, колір її ідеального здоров'я. Малюємо шаблон -
контури людини. І просимо, щоб дитина замалював її «кольором здоров'я»
☀ Коли
Дитина їсть - уявляємо, що кожен продукт - не просто продукт, а чарівне блюдо.
В якому кожен інгредієнт несе нам якусь важливу якість. (Яка починається на ту
ж букву, що і продукт). Наприклад - картопля - краса, креативність; морква -
мудрість, молодість; лимон - любов .... можна взагалі разом з дітьми готувати -
і пропонувати їм пошепки - «магічно» - називати «якості», коли ми додаємо
продукти. Тоді кулінарія перетворюється в домашню магію.
☀ Представляємо,
що на рівні пупка перед нами знаходиться застібка-блискавка. Складаємо пальці в
щіпку і зі звуком «зззззззз» закриваємо блискавку - піднімаємо руку вздовж тіла
вгору. (При цьому - випрямляючи спину:-)
☀ Представляємо
наші імунні клітини - як маленьких чуйних воїнів. З тією зброєю і
інструментами, які їм можуть знадобитися в їх роботі. Можна намалювати їх бій з
вірусами.
(В моєму дитинстві була гра «в Чапаєва», в якій ми збивали клацанням шашки противника. Так само можна призначити, наприклад - білі шашки - імунними клітинами, а чорні - вірусами. І збити віруси білими шашками з дошки ( «з тіла»)
(В моєму дитинстві була гра «в Чапаєва», в якій ми збивали клацанням шашки противника. Так само можна призначити, наприклад - білі шашки - імунними клітинами, а чорні - вірусами. І збити віруси білими шашками з дошки ( «з тіла»)
☀ Уявити,
що всередині нас з'являється маленька людина - «я сам». І відправляється в
подорож по тілу на транспортному засобі, який придумає Дитина. З тими
інструментами, які їй можуть знадобитися. Діти-клієнти найчастіше вибирали
пилососи - які вбирали в себе пил і бруд з різних органів. Цей чоловічок
подорожує по тілу стільки, скільки буде дитині важливо.
☀ Дітям
подобаються дихальні вправи, в яких вони вдихають прямо з сонця - магію
здоров'я, і їх тіло стає зсередини щирим і блискучим. А видихають - прямо в
Землю те, що брудне - те, що земля може прийняти і те, що стане добривом.
(Іноді для більшої екологічності - ми вирішуємо відправити те, що дитина
видихає - до ядра Землі)