НАПЕРЕДОДНІ КОНТРОЛЬНОЇ ЧИ ІСПИТУ: 

1.Змінити надане значення (частково про це йдеться в статті “Оцінювання і контрольні”). 

2.Обирати думки (“Змінити капелюх”).

3. Флеш-карти або “Послання підтримки”.

4. Навчання технікам керування емоціями і станами.  

ПІД ЧАС КОНТРОЛЬНОЇ ЧИ ІСПИТУ:

1.Кожні 20-25 хвилин робити зміну діяльності на 1-3 хвилини: змінити позу, потягнутися, поворушити пальцями, стиснути/розтиснути кулаки, закрити/відкрити очі, подивитися вдалину, попити води, чергувати напруження/розслаблення м'язів.

2.М'язова релаксація по Джекобсону (обрати свій “індивідуальний” варіант техніки, який буде можливо і доречно застосувати під час контрольної чи іспиту).

3. Концентруватися на тому, що робиш саме зараз (майндфулнес).

4. Зупиняти небажані думки (“Зупинити карусель думок”). 

5. В разі підвищення тривоги заспокоїтися за допомогою дихання.

ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ ПІД ЧАС КОНТРОЛЬНОЇ ЧИ ІСПИТУ

1.Спочатку виконати завдання, у розв'язанні яких впевнені на 100% (умовно «легкі»).

2. Завдання, над якими «потрібно подумати» або завдання “напевно” позначити, наприклад, «галочкою» √. 

3. Умовно «складні» завдання фіксувати: наприклад, обвести в коло або на окремий аркуш виписати номери (можливо, навіть краще виписати номери, оскільки позначки можуть «загубитися»).

4. Коли виконані всі умовно «легкі» завдання, тоді повернутися до виконання завдань «напевно», де потрібно «подумати».

             Таким чином, на найскладніші завдання залишиться більше часу.

5. Коли виконані “легкі” завдання і завдання “напевно” -  повернутися до умовно «складних».

6. Перевіряти роботу рекомендується з останнього питання (тобто, з кінця): коли тривалий час «ковзаємо» поглядом в одному і тому ж напрямку - схильні пропускати. 

Додаткові посилання на попередні статті, дотичні до цієї теми:

Оцінювання і контрольні

Навчатися? Легко!

Як ти яхту назвеш, так вона і попливе.

Зворотний зв'язок.

Заспокоєння за допомогою дихання

Писати контрольні, тести чи складати іспити - це навичка, яка формується.

Джерело https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=935927800551737&id=200103564134168